familievanuffelen.reismee.nl

Dag 1: hier is de zon!

Vandaag was het een lekker-lui-dagje. De kinderen zijn 's morgens goed ingesmeerd het zwembad ingedoken en er pas in de namiddag terug uitgekomen. Behalve zwemmen hebben we ook nog een bezoek gebracht aan het lokale supermarktje en zijn we al eens voorzichtig tot aan de Middellandse Zee gewandeld.

Maar met de hitte (ongeveer 32°) verkozen we al snel terug de verkoeling van ons appartement/zwembad.

We hebben vandaag met Barish gesproken (op het gemakske) en al enkele plannen gemaakt voor de volgende dagen.

Morgen gaan we naar Fethiye en gaan we daar enkele schatten zoeken (geocaching). Zaterdag gaan we naar Kayakoy met Barish (op ons gemakske). De kamelentocht gaan we niet doen, want volgens Barish is Kayakoy gemakkelijk te doen in een half uurtje. Misschien hebben we dan wat meer tijd om daar op schattenjacht te gaan.

Zondag komen er nog een aantal Belgen bij en dan maken we volgende week nog enkele uitstappen naar de kloof en de forelkwekerij.

Ondanks de smeerbeurten blijkt Jinse ondertussen toch weeral verbrand te zijn op haar kaken, schouders en rug. Bij Jade valt de schade mee tot wat verbrande kaken.

Voor de thuisblijvers die nog niet gekend zijn met Turkije: vanaf midden juni tot september controleren ze hier het weerbericht niet meer omdat het toch elke dag hetzelfde is.

Barish is onze Nederlandstalige gastheer/gids maar doet alles op het gemakske. Nogal droog in zijn antwoorden (Kunnen we nu al iets afrekenen Barish? Hij antwoordt "ja" en doet dan gewoon verder met hetgene waarmee hij bezig was).

Pepijn, Gert en Annelies

Hey,
Geniet er daar maar van !!! En doe voor ons ook een cacheke hé :-)
Zijn er al plannen gemaakt over een para-sprong???
Veel groetjes van iedereen hier aan iedereen daar.
En doe ook de groetjes aan Bar?? (zoals ik jullie verwittigd had, op het gemakske. Maar op reis toch liever dat dan afjagen hé)

oma en opa

ik hoor van as dat het daar ( te) warm is en dat je ziek bent hopelijk gaat het vlug beter
ik weet niet of je van de kraan mag drinken
ik denk dat het morgen markt is in calish
als er een beetje wind is , is het daar wel te doen, want je loopt onder de zeilen van de kraampjes
vraag zeker aan de chauffeur van de dolmus of hij naar "calish market " rijdt
van daar naar het strand kan je misschien weer een busje tegenhouden dat naar "calish beach" rijdt
aan het strand is het zeker frisser
dit is een zandstrand nog niet zo'n fijn zand als bij ons maar toch te doen
ik was gisteren aan zee met LOI en goed verbrand
smeer maar veel

kusjes opa en oma