familievanuffelen.reismee.nl

Dag 4: markt & waterpretpark in Calic.

Vandaag hebben we een bezoekje gebracht aan het marktje en waterpretpark in Calic.

Het marktje was typisch Turks :). Je moest opletten wat je zei, want van zodra één van de marktkramers iets herkende begon hij luidkeels zijn waren (rommel) aan te prijzen. Bij een voetbalshirt van Aguëro waren zowel Joram als de verkoper niet te houden. Uiteindelijk wist Annikki de prijs te herleiden van 150 Lira naar 100 Lira (delen door 3 om de prijs in Euro te bekomen).

Maar het bleef opletten geblazen met de t-shirts van Minecraft, Frozen, Minions en vele andere in de buurt ...
We zijn op het marktje iets blijven eten. Annikki hield het bij een gekende Kebab en de kinderen kozen voor een zoete pannenkoek met citroen en suiker en eentje met banaan en chocolade. Geen van de kinderen vond het eigenlijk echt lekker, dus was er voor papa weer eten in overvloed.
Tis eens iets anders dan groenten ondergedompeld in olijfolie.

Bij een kraampje waar ze Turks fruit verkochten hebben we een doosje gevuld nadat zowat iedereen ongevraagd een stukje snoep overhandigd kreeg. Zolang we het doosje vulden, kregen de kinderen snoepjes, maar toen bleek dat het bij één doosje zou blijven, was het gauw gedaan met de pret :).

Op het marktje hebben we ook een mooi schaakspel gezien, maar 180 Lira (door de verkoper onmiddellijk al verminderd tot 150 Lira) was nogal veel. Misschien dat we dinsdag een poging wagen, maar we moeten het spel nog in één geheel naar België zien te krijgen.

Na het bezoek aan het marktje, trokken we naar het waterpretpark(je) in Calic. De kinderen hebben zich hier de hele middag rot geamuseerd! Joram testte al gauw de stoerste glijbanen uit. Jinse was iets voorzichtiger en moest telkens overhaald worden, maar eens ze de smaak te pakken had, was ze niet meer te houden. En Jade? Die was haar natuurlijke zelve: eerst uitproberen en nadien bekijken of ze schrik heeft.

Sinds gisteren heeft Jade trouwens leren duiken onder water. Je moet haar wel zelf onderduwen, maar daarna neemt ze zonder problemen de ringen op de bodem van het zwembad (1m50 diep).

Na de zwempartij namen we voor de eerste keer een Dolmus terug naar het hotel. Daar speelden we nog wat spelletjes, bekeken we FC De Kampioenen voor de tiende keer, schreven we de ontbrekende artikels van de voorbije dagen en smeerde papa zijn verbrande schouders voor de eerste keer in :(.