familievanuffelen.reismee.nl

Dag 7: Saklikent, forelkwekerij en Tlos

Vandaag trokken we met Baris en nog een ander gezin naar de kloof van Saklikent. We gaven 's ochtends onze sleutels van het appartement af aan de receptie in de hoop dat de kuisploeg dan eens langskwam en het appartement een broodnodige poetsbeurt gaf.

Na een ritje van ongeveer een uur kwamen we aan bij de ingang van de kloof. Gelukkig stond het water niet zo hoog dit jaar en konden we vrij gemakkelijk naar de overkant van het water. Het water was echter nog wel ijskoud!
We gingen ongeveer 2km ver in de kloof, wat iets verder was dan Baris had gedacht. Maar dankzij het lage water konden we op de meeste plekken gemakkelijk langs. Het is eens een andere ervaring om een kloof te verkennen op de bodem in plaats van langs de wand.
De kinderen amuseerden zich met klimmen en klauteren over de stenen en het schrijven van hun namen met klei (misschien volgende keer toch een klein potje meebrengen?).

We kregen gelukkig wel wat hulp van Maggy en Rudi op de moeilijkere stukken om onze kinderen over de obstakels heen te helpen.
Na een kleine twee uur wandelen stonden we terug aan het begin van de kloof. Nog een laatste keer door het ijskoude water (in de kloof was het water warmer) en we reden verder naar de forelkwekerij om te gaan eten.

Aan Jade konden we zien hoe vermoeiend het voor de kinderen wel niet was. Nog voor we de forelkwekerij hadden bereikt lag ze al te slapen in de auto.

De forelkwekerij zelf was niet echt speciaal. Vooral een voorbeeld van leven en laten leven ... Overal stond er reclame voor de berghutten van Baris en hij kende de uitbaters blijkbaar heel goed. Maar soit, het eten was lekker, de omgeving was heel mooi en er was veel schaduw :).

Na het eten trokken we naar het Tlos. Terwijl papa en de meisjes de schaduw van het nabijgelegen cafeetje opzochten, klommen Annikki en Joram naar de het hoogste punt van de ruïne.

Na het bezoekje aan Tlos keerden we terug naar het hotel en zochten we weer het zwembad op.

De dagelijkse temperatuur bedraagt hier nog steeds zo'n 35-38 graden.

Morgen staat er een snipperdag op het programma.

Vrijdag zal het een drukke dag worden. Dan huren we een bootje en gaan we naar de modderbaden. 's Avonds zal het hier een groot feest zijn omwille van het suikerfeest. Men verwacht veel volk en muziek tot in de late uurtjes.

Btw: er ligt ook een geocache verborgen in de Saklikent-kloof, maar we hadden geen gps bij toen we naar binnen gingen, dus konden we de schat niet opzoeken.

oma en opa

de geocache niet gevonden
reden om nog een keertje terug te gaan
vroeger kon je in saklikent iets eten of drinken op zo'n specale houten terrasjes (zoals er één is naast het zwembad bij seraf) je voeten kon je dan in het frisse water laten bengelen we hebben wel al eens gehoord dat dit zou verdwenen zijn

en morgen veel modder smeren he
en misschien ook wel een moddergevecht houden

kusjes

oma