familievanuffelen.reismee.nl

Dag 9: Dalyan

Vandaag staat een boottocht in Dalyan op het programma. We waren met 4 gezinnen (een Turks koppel, Rudy & Maggy en Jan en ...). Het werd een leuke uitstap die zeer de moeite waard was.

Voor de verandering reden deze keer Seraf en Halime mee. Het eerste boottochtje bracht ons naar de Middellandse Zee. Daar konden we even de zee induiken en daarna gingen we op krabbenvangst. Na een succesvolle vangst hielden we een BBQ aan boord van de boot.

Jade voelde zich als een visje in het water tot ze vernam dat er ook krabben in hetzelfde water zaten :).

Daarna vaarden we met het bootje tot aan de modderbaden in Dalyan. Dankzij de aanwezige zwavel stonk het uren in de wind naar rotte eieren, maar we lieten hierdoor niet tegenhouden en smeerden ons volledig in met het stinkende goedje. Even laten opdrogen en daarna afspoelen in het nabijgelegen water dat een aangename temperatuur had van 38 graden.

Nadat we de stinkende modder zoveel mogelijk van ons hadden afgespoeld trokken we verder naar het meer om daar nog een duikje te nemen in het water. Seraf had ze de hele dag al heel kalm gehouden, maar toen hij er genoeg van had, lichtte het bootje het anker en vaarden we terug naar Dalyan.

Het was superleuke dag en dankzij het nieuwe koppel zijn we weeral heel wat meer te weten gekomen over West-Amerika (daar zijn zij vorig jaar naar op reis geweest).

's Avonds kregen we nog een (aangename) verrassing. Wij dachten namelijk al de hele tijd dat we zaterdag al terugkeerden, maar dit blijkt pas op zondag te zijn. Zo is toch nog tijd om nog een uitstapje te maken.

Pepijn, Gert en Annelies

Hey,

Leuk uitstapje!!! Kan ik me nog goed herinneren. Raar dat jullie dachten dat jullie zaterdag al naar huis kwamen... wij wisten dat het zondag was.... Wij vertrekken 's middags en jullie komen 's avonds (of 's nachts) thuis, dus missen we elkaar net... We spreken nog wel iets af voor volgende week !!!

groetjes daar nog!!!!
Pepijn, Gert en Annelies