familievanuffelen.reismee.nl

Dag 1 & 2: op het vliegtuig

Na 2 vlotte vluchten kwamen we gisteren aan in Colombo, Sri Lanka. Daarna volgde er nog een busrit naar het hotel.
Het is nu al duidelijk dat we er goed aan gedaan hebben om deze reis te boeken, want hier zelf gaan rondrijden met een auto is gekkenwerk. De claxon is hier op één of andere manier verbonden met de rempedaal, want elke keer de buschauffeur moest afremmen, begon hij te claxonneren. Maar da's hier blijkbaar de gewoonte, men claxonneert hier naar alles en iedereen en gebeurt het meer als waarschuwing dan uit colère (zoals we in België gewend zijn).

We verkenden het hotel voor een eerste keer en namen een welgekomen douche vooraleer we kennis maakten met de lokale keuken.

De meisjes hadden tijdens de vlucht(en) al kennis gemaakt met enkele andere kinderen uit de groep en zijn zich al goed aan het amuseren. We hebben ook al kennis gemaakt met de andere ouders uit de groep en al een paar leuke gesprekken gevoerd.

Het weer is vergelijkbaar met het weer zoals we het in België ondertussen gewend zijn: meer dan 30 graden, maar wel met het verschil dat er hier nog een frisse zeebries staat en het af en toe eens serieus regent (voor een paar minuten).

Een avondwandeling zat er de eerste dag niet meer in, want om acht uur 's avonds is het hier al pikdonker.

Morgenochtend zijn we vrij, in de namiddag staat er een boottocht op het programma. We lopen hier 3 en een half uur voor op Europa en vermoedelijk zullen we de meeste verhalen 's avonds posten.

oma

leuk van zoveel positieve dingen telezen

hopelijk betekent dat de aanzet tot een deugddoende, maar zeker ook leerrijke reis

maar weinig kinderen mogen zo'n unieke ervaringen beleven

dikke knuffel voor allemaal