familievanuffelen.reismee.nl

Dag 4: Negombo - Anuradhapura

Om half zeven werden we deze ochtend, zoals gevreesd, gewekt door de werkdienst van het hotel en terwijl onze bagage werd ingeladen schoven wij aan bij de ontbijttafel.

Vooraleer we naar Anuradhapura vertrokken maakten we nog een korte wandeltocht door Negombo. Maar zelfs om 8u00 's ochtends is het hier al drukkend warm, dus zochten we zoveel mogelijk de schaduw op.
We bezochten de plaatselijke kerk, de haven en de vismarkt, waar men de vers gevangen vis trachtte te verkopen (wat niet verkocht wordt, laat men een aantal dagen drogen in de zon).

Na de tocht sprongen we in de bus voor een tocht van 4u naar Anuradhapura.

Daar kwamen we iets na de middag in ons nieuw hotel aan. Zoals gewoonlijk sprongen de meisjes onmiddellijk in het zwembad om nog even te gaan zwemmen vooraleer we een bezoek brengen aan Boedhistische tempel in de buurt.
Een korte busrit bracht ons rond 16u naar de tempel. Eerst moesten er een aantal trappen overwonnen worden en daarna moesten we onze schoenen achterlaten om verder te mogen wandelen. Zand, grint en mieren teisterden onze voeten terwijl we Boedha, een heilige rots en de tempel bezochten. Op het domein liepen twee apensoorten rond (mangoesten en makaken), dus moest je wel al jouw spullen goed bij de hand houden.
De meisjes vonden het in ieder geval fascinerend om zoveel wilde apen te zien. En dat was niet het enige: er waren enkele klassen op uitstap en die vonden onze meisjes dan weer een hele bezienswaardigheid. Heel voorzichtig kwam er eentje vragen wat Jade haar naam was en even later hoorde je iedereen "Jade" fluisteren tegen elkaar.
Uiteraard genoot ons Jade (even) van de aandacht.

Om 18u00 sloten we ons bezoek aan de tempel af en ontvingen we een Boedhistische zegening van een monnik. Waarna we terug onze schoenen aantrokken en terug naar de bus gingen.

Zo kwam er weeral een einde aan een leuke dag.

Tante Annelies

Alweer een leuk dagje achter de rug. Die apen zijn de moeite hé!!! Die proberen alles te pakken wat ze maar kunnen pakken.
Dat moet idd even leuk geweest zijn voor Jinse en Jade, al die schoolkinderen die nieuwsgierig waren naar hen!
Hier ook heel wat te beleven met de poesjes. Elke keer ik binnen kom, heb ik de indruk dat er wel iets verzet is... :-) Marloes vindt het geweldig om elke dag een paar keer binnen te springen bij Elmo en Nala om wat te spelen. En Pepijn zorgt heel goed voor de konijntjes.

oma

hier blijft het ook zeer warm
morgen (dinsdag) voorspellen ze 34 tot 36 graden
dus weer een dagje binnenblijven

annelies heeft wel wat last met de poesjes
er is er zeker eentje (misschien allebei) dat regelmatig een beetje overgeeft
zo moet ze 's morgens wat opkuisen

gisteren keken we samen naar de wedstrijden gymnastiek
marloes lette goed op
op een gegeven moment stond ze met haar hoofd klaar voor een koprol
en zwaaide ze één van haar beentjes omhoog
na het zien van een dubbele piroutte, draaide ze 2 keer rond
en op een gegeven moment zwaaide ze met haar armen
zoals de turnsters doen tussen 2 acrobatische lijnen door

gert dacht al aan de olympische spelen

groetjes en geniet er nog van
oma