familievanuffelen.reismee.nl

Dag 6: Trincomalee en Pasikuda

Vanochtend vertrokken we rond 8u00 met de bus naar Trincomalee waar we een oud Nederlands fort met een bekende
Hindu tempel gingen bezoeken.
Bij aankomst aan het fort namen we een tuk-tuk die ons naar de tempel bracht. Daar bleven we een tijdje één of andere
ceremonie volgen vooraleer we te voet terug naar de bus gingen. Het gaat er hier opmerkelijk anders aan toe dan bij de
boedhisten: we mochten geen foto's maken in de tempel en hier stonden wel tal van soevenierskraampjes.

Na het bezoek aan de tempel reden we verder tot in het stadje Trincomalee en bezochten we daar de winkelstraat. Veel
moet je zich daar niet bij voorstellen: allemaal kleine rommelige winkeltjes waar nauwelijks iets interessants te
vinden is. Uiteindelijk verlieten we de plaatselijke supermarkt met enkele pakken koekjes.

De eindhalte vandaag was het hotel waar we de komende 3 dagen zullen verblijven. Het toerisme in deze streek is nog
maar pas op gang gekomen nadat hier jarenlang een burgeroorlog met de Tamil heeft gewoed. Het hotel is nog maar een
paar jaar geleden gebouwd en toen we in onze kamers kwamen, vielen onze monden open van verbazing.
De kamers zijn gigantisch groot en het hele hotel is veruit het meest luxeuze hotel waar we ooit al hebben verbleven
(misschien dat Las Vegas in de buurt komt, maar het zwembad en de locatie zijn hier veel mooier).

De kinderen doken alvast een eerste keer het zwembad in, iets waar ze komende dagen meer tijd voor zullen hebben, want
de volgende drie dagen staan als rustdagen ingeboekt.

Morgen is het volledige rustdag, overmorgen gaan we snorkelen. De Wi-Fi is hier heel goed, dus hopelijk kunnen we
wat foto's uploaden en onze verslagen wat sneller posten.

oma

sorry dat ik nog niet heb gereageerd

maar vanaf dag 6 krijg ik jullie berichten niet meer op mijn laptop

(werk aan de winkel david)

daardoor denk ik er niet altijd aan om iets te schrijven

gisteren was het voor mij wat druk:

zomerklas voorbereiden

van 13.00 tot 16.00 werken met de kindjes ( ik heb dit jaar de kleutertjes, maar stephanie blijft ook helpen)

en van 17.00 tot 20.00 is er dan de sociale winkel

leuk dat jullie wat rustdagen hebben

ik denk dat zeker de kinderen dat kunnen gebruiken

en verloopt het slapen ook goed, zijn ze nog niet te moe

dikke knuffels en tot de volgende