familievanuffelen.reismee.nl

Dag 7: Pasikuda

Vandaag was het de eerste rustdag en stonden er geen bezoeken aan tempels ingepland. We namen dan ook de tijd om lekker lang uit te slapen vooraleer we aanschoven aan het rijkelijk gevuld ontbijtbuffet.

In de ochtend namen we eerst een kleine duik in de Indische Oceaan en wandelden we even over het strand. Jade vond het zoute water echter maar niks, dus keerden we al gauw terug naar het hotel waar de kinderen de rest van de ochtend doorbrachten in het zwembad.
Joram en papa kregen een kleine cursus "hoe vlieg ik met een drone" en dat ging vrij goed. Er vliegt al een paar dagen regelmatig zo'n drone boven ons hoofd omdat één van onze reisgenoten een eigen drone heeft meegebracht. De beelden die je met zo'n dingetje kan maken zijn in ieder geval spectaculair!

In de namiddag hadden we met het gezin van Peter en Esther afgesproken om al even te gaan snorkelen aan het koraalrif voor de kust. Blijkbaar was dit dezelfde plaats die we morgen zouden aandoen met de boten van de duikschool. Maar omdat we perfect te voet naar het rif konden wandelen vonden we het een
beetje onnozel om daar 20 dollar per persoon voor neer te leggen. We hebben het snorkelen voor morgen dan ook geannuleerd en met de rest van de groep afgesproken om morgenochtend samen naar het rif te gaan om te gaan snorkelen. Omdat er wel wat stroming staat is het wel veiliger dat de kleinere kinderen een volwassene bij zich hebben die hen kan helpen.
Het valt af te wachten of Jinse en Jade nog mee zullen gaan, want zij waren vandaag niet echt op hun gemak in het open water. Joram zal er in ieder geval dan wel bij zijn, want die had vandaag de afspraak gemist omdat hij een spelletje (Fortnite) aan het spelen was.
We konden vandaag wel al enkele kleine filmpjes maken van de vissen in het koraal, hopelijk zien we er morgen een pak meer.

Na het snorkelen doken de kinderen uiteraard nog een laatste keer het zwembad in en sloten we de dag af met het gezamelijke avondmaal. Mike (zoon van Ingeborg en Erik) was jarig vandaag en dat werd gevierd tijdens het avondmaal. Ondertussen liep de Sri-Lankeese versie van Bruce Springsteen in het restaurant op zijn gitaar te tokkelen terwijl hij enkele klassiekers zong.

Morgen is het dus de laatste rustdag en dat komt goed uit. Jade is al mooi bruin gebakken maar Joram en Jinse zijn al beetje verbrand.