familievanuffelen.reismee.nl

Dag 1 & 2: Heel veel rijden naar Quillan

Rond half drie kwamen David, Jinse en Jade naar de centrumschool om Annikki en Joram op te halen. Vandaar was het rechtstreeks naar Quillan, het is te zeggen: zo dicht mogelijk bij Quillan geraken tegen het einde van de dag.

Na de verplichte files op de Belgische wegen verliep het vrij vlot tot aan Parijs. Daar hebben we twee uur tijd gekregen om de prachtige ringweg rond Parijs te bewonderen. Weliswaar is de moeite, maar tijdens de terugreis zullen we toch opteren voor een andere route.

Na Parijs was het terug vlot verkeer, maar was het ondertussen al rond acht uur. Uiteindelijk kozen we er toch voor om nog enkele uurtjes te rijden en uiteindelijk belandden we in Chateauroux. De kamers in het hotel waren er vrij duur, maar we hadden geen zin om nog langer te zoeken. Bovendien hadden enkele welwillende dames blijkbaar hun werkgebied in het (goedkoper) naastgelegen hotel, waardoor er niet veel opties meer overschoten.

Noodgedwongen moesten we ons opsplitsen in een jongenskamer en een meisjeskamer. Het ontbijt van € 10 / persoon lieten we aan ons voorbijgaan. € 153 euro + toeristentaks vonden we al genoeg voor twee kamers.

De tweede dag begonnen we dus met het afmaken van de trip naar Quillan. We hadden nog zo'n 5 uur rijden voor de boeg, dus wisten we wat te doen.

Aankomst

Om 14u kwamen we uiteindelijk aan in Quillan. Het is hier bewolkt, maar warm. De hele namiddag stond de termometer op 27 graden.

We hebben de rest van de middag doorgebracht in het zwembad en het domein al een klein beetje verkend. We hebben zonet de planning voor de volgende dagen opgemaakt, benieuwd of we die ook gaan kunnen uitvoeren:

Zondag: bezoek aan Esperaza. Vooral de zondagsmarkt en het dino museum staan op het verlanglijstje.

Maandag: Labyrinth van Nebias. Een wandeltocht van ongeveer 4 uur.

Dinsdag: bezoek aan Montségur.

Woensdag: Geocaching

Donderdag: Bugarach: als de wereld vergaat op het einde van dit jaar komen we zeker terug! (volgens de geruchten zou dit plaatsje gespaard worden).

Vrijdag: nog te bepalen. Misschien nemen we wel een dagje vrijaf ?!

Het huisje

Joram en Jinse slapen beneden in het grote bed. Boven slapen mama en papa. Jade slaapt boven in de kamer naast mama en papa.

Voorlopig hebben we nog gratis internet, maar ze hebben al aangekondigd dat het betalend gaat worden vanaf morgen of overmorgen. Dan moeten we al speciaal naar het zwembad gaan om nog gratis te kunnen surfen. We zien wel.

Slaapwel.

Annelies

leuk leuk. Ik wist niet dat je weer een blog ging maken. Hopelijk lukt het om foto's te posten één van de volgende dagen. Jullie programma voor de volgende dagen zit goed vol zie ik. Af en toe wat ontspannen ook hé. Hier was het tot de vooravond zon, maar daarna gieten gieten gieten.

Nog veel plezier daar !!!!
Annelie xxx

mama

gelukkig zijn jullie goed aangekomen
geniet er van en laat de kinderen maar veel spelen in het zwembad
die momenten zijn ze meestal rustig , minder lastig en kunnen jullie ook tot rust komen
ik stuurde een mailtje naar david
in verband met boetes op gps-gebruik met alarm bij snelheidscontrole
hopelijk hebben ze jullie nog niet te pakken gekregen
ik ben aan het rondbellen bij de familie wie er vrij is op woensdag 15 augustus voor een gezamenlijke barbecue

jullie zijn toch wel vrij hé

hoe gaat het met jinse , alles ok

dikke zoenen

oma

gelukkig is jinse beter, das voor iedereen leuk

hier valt het weer wel mee
je kan wel niet ver weg van huis, want de lucht ziet er regelmatig dreigend uit, de regen blijft meestal uit

opa is volop aan het schilderen
we probeerden 1 muur met plakband
maar toen we die aftrokken kwam er natuurlijk grijze verf mee
bij de tweede couche dan maar zonder af te plakken
tis vrij goed gelukt

dikke kussen

oma en opa

ZO TE LEZEN ZIJN JULLIE GOED AANGEKOMEN
HET ZIET ER EEN LEUK HUISJE UIT ,HOPELIJK KRIJGEN WE VEEL FOTOS TE ZIEN NOG VEEL PLEZIER DAAR
EN DIEKKE KUSSEN AAN DE DRIE JEETJES

oma

vandaag woensdag is het hier ook mooi weer
eergisteren hebben we het gras afgereden ( alle 4 een stukje) dus kon ik vandaag onkruid wieden
gisteren zijn we op bezoek geweest naar rotselaar samen met gerard en emilienne
alles leek er wel in orde
als het droog blijft gaan we straks nog fietsen met de kaarters

ik denk dat de kinderen zich wel amuseren ginder en ik hoop voor jullie beiden hetzelfdeis er na het avondeten ook nog iets te doen

groetjes en dikke kussen van opa en oma

MEME EN MARC

WE KIJKEN ER ELKE AVOND NAAR UIT OM JULLIE VERHALEN TE LEZEN EN NAAR DE FOTOS TE KIJKEN.
HET WAS HIER HEEL STIL GISTEREN ZONDER DE DRIE
JEETJES , WE ZIJN GISTEREN GAAN ETEN BIJ THIERRY EN ANNIKA WAS ER OOK EN ZIJ VERTREKKEN MORGEN NAAR PARIJS VERDER NOG VEEL PLEZIER GROETJES

oma

weeral leuke dingen beleefd lees ik
ik had een deja-vue : in Italië probeerden we ook eerst al onze talen : frans, engels, duits en wat bleek : de dame aan het onthaal was een hollandse (weet je het nog)

ik ben vandaag naar oostende geweest met de asielzoekers
't was er heel mooi weer
terwijl het hier thuis heel de voormiddag heeft geregend ( niet erg hoor , dan kon opa de gang verder schilderen

groetjes en dikke dikke zoenen

opa en oma