familievanuffelen.reismee.nl

Road Kill

De wielen van de bus draaien rond en rond ...

En dat deden ze zowat de hele dag. We maakten enkele tussenstops tijdens ons 6 uur durende rit, waarbij er eentje was aan het Road Kill Café.
Het was een aparte locatie waarbij ik niet volledig begreep waarom je hier een groep toeristen met kinderen laat stoppen. Een armtierig cafeetje in the middle of nowhere, gevuld met ondergoed van passanten en volgeschreven met schunnige moppen. Doe dit met een bus schoolkinderen en de boel staat op zijn kop.

Ik hoop dat Piet niet verwachtte dat wij hetzelfde zouden reageren.

De lange busrit gaf ons wel de gelegenheid om de reis tot dusver te bespreken. Tot hier toe zijn we niet echt onder de indruk van onze gids. En we zijn niet de enigen. De chauffeur daarentegen kan wel op onze sympathie rekenen. Denzel is geweldige chauffeur en een aangenaam persoon.

Uiteindelijk komen we aan in Franschhoek. Een klein dorp in koloniale stijl waar we een wijnproeverij op het programma hebben staan. Althans was dat laatste toch de bedoeling. Maar Piet had het nagelaten om te reserveren voor onze groep, waardoor er vandaag geen plaats meer is voor ons.
Noodgedwongen zullen we onze vrije middag van morgen moeten afgeven om dan de wijnproeverij te gaan doen. Als compensatie mogen vanmiddag in de miezerige regen een kleine wandeling maken door de hoofdstraat.