familievanuffelen.reismee.nl

Kaapstad: Dag 2

De eerste uitstap vandaag was een boottochtje naar een plek waar veel robben zitten. Terwijl we in de haven wachten tot Piet een boot geregeld heeft die nog plaats genoeg heeft (op voorhand reserveren is 'm nog steeds niet bekend), wandelen we wat heen en weer in het kleine haventje.
Lokale vissers proberen ons te lokken met "tamme" robben, maar we hebben waarschuwingen gekregen dat deze beesten helemaal niet zo vriendelijk zijn en gemeen kunnen bijten. Maar het is de vissers er vooral om te doen dat ze geld kunnen vragen voor een foto met een rob.

Na iets meer dan een uur gewacht te hebben, kunnen we uiteindelijk aan boord gaan van de boot. De zee is vrij ruw vandaag en we worden letterlijk naar alle kanten gegooid. Maar op de één of andere manier slaagt onze kapitein er toch in om ons tussen een aantal gevaarlijke rotseilanden te manouvreren.
Deze eilandjes liggen vol met robben die ons weinig aandacht schenken. Na een aantal minuten heen en weer wiebelen zet de kapitein terug koers richting de haven en zit de eerste excursie er al op. Maar het was in ieder geval een leuke start van de dag.

De tweede stop vandaag is Kaap de Goede Hoop.

We krijgen een kwartiertje de tijd om een beetje rond te lopen en wat foto's te nemen. We besluiten om een klein wandelpad te volgen en vanop een hogere rots enkele foto's te nemen. Als we terug naar beneden komen horen we plots van enkele reisgenoten dat we terug naar boven moeten omdat Piet plotseling de planning heeft omgegooid. Hij zal ons nu komen ophalen aan het volgende uitkijkpunt en wij moeten nu naar daar wandelen. Het is middag en plotseling moeten we wandeling maken van meer dan een uur, terwijl al ons geld, gerief en water nog in de bus liggen.
Opa was ook uitgestapt en is nu verplicht om ook mee te gaan. Gelukkig waren oma en de ouders van Ingeborg nog op de bus gebleven.

Ik probeer nog op tijd beneden te geraken, maar ben net te laat en zie de bus vertrekken. Er zit dus niks anders op dan te gaan wandelen en er het beste proberen van te maken. Maar het is gewoon niet te begrijpen dat Piet zoiets durft te flikken.
Als we uiteindelijk arriveren op het punt waar Piet ons staat op te wachten, besluit ik dan ook om mij niet langer in te houden en zeg ik Piet mijn gedacht. Dat ik daarbij de aandacht van zowat de hele parking op ons vestig, interesseert me op dat moment niet meer. Ik ben gewoonweg razend.

Uiteindelijk brengt Denzel ons naar de laatste excursie van vandaag: een plek waar ontelbare van pinguïns hun nest hebben. We nemen hier een heleboel foto's vooraleer we terug naar het hotel gebracht worden.

's Avonds brengt Denzel ons met de bus naar het shopping center waar we gisteren ook al geweest waren. Deze keer gaan we het shoppingcenter niet binnen en spenderen we wat meer tijd in de winkels rondom het centrum. We stappen er een handelspost binnen waar we maar liefst 3 verdiepingen kunnen bezichtigen met allerlei souveniers. Van armbandjes tot antieke kunst: je vindt hier werkelijk alles.
Jinse ziet een mooie trui liggen, maar we besluiten om deze nog niet te kopen. Morgen hebben we namelijk nog twee vrije uurtjes en dan kunnen we nog altijd terugkomen.

We sluiten de dag af met een groepsdiner in één van de vele restaurants en keren daarna terug met de taxi.