familievanuffelen.reismee.nl

Kaapstad: robbeneiland

De laatste dag. En eerlijk gezegd: ik ben er niet al te rouwig om.

Maar goed: vandaag staat er nog een laatste excursie gepland naar Robbeneiland en daarna hebben we nog een uurtje of twee vrijaf en kan ik eindelijk naar de spelletjeswinkel waar ik al 2 dagen niet geraakt ben omwille van Piet zijn aanpassingen aan het schema.

We laden ons koffers alvast in, want wij zullen niet meer terugkeren naar het hotel. Van zodra we op de bus zitten komt Piet met zijn dagelijke verrassing op de proppen: we zullen geen vrije tijd meer hebben vandaag en zullen onmiddellijk na het bezoek aan robbeneiland vertrekken naar de luchthaven. Ik doe mijn ogen dicht en tel tot tien.

Na een boottocht van ongeveer een uur komen we aan op robbeneiland en worden we rondgeleid door een ex-gevangene. Je ziet duidelijk dat de gevangenen hier erg geleden hebben onder het regime. Het laat in ieder geval een diepe indruk na.
Kort na de middag worden we teruggebracht naar het vaste land en nemen we afscheid van de groep. Piet steekt in de drukte nog het laatste deel van het bedrag dat hij ons moest terugbetalen in mijn handen. Goed voor meer dan honderd euro aan Zuid-Afrikaanse Rand. Ik probeer vriendelijk te blijven, maar eigenlijk interesseert het me niet meer.

Denzel brengt ons met de bus naar de luchthaven en terwijl de rest van de groep de tafelberg gaat beklimmen maken wij ons klaar voor de vlucht naar huis.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!