familievanuffelen.reismee.nl

Kaapstad: Dag 1.

Vandaag startten we met een stadswandeling door Kaapstad. Uiteraard mag de nodige vertraging niet ontbreken omdat Piet weeral niks op voorhand had geregeld. We besluiten dan maar om zelf al even de omgeving te verkennen en komen uiteindelijk terecht op een lokaal marktje. Jade is op slag verliefd op een schilderij van een zebra en kan dankzij een geslaagde onderhandeling de prijs binnen haar budget krijgen.

Uiteindelijk neemt een lokale gids ons mee naar enkele bezienswaardigheden in de stad. We passeren een lokale gevangenis, een stukje van de Berlijnse muur en een aantal andere historische gebouwen en plaatsen. De tour eindigt op een pleintje waar Nelson Mandela een belangrijke toespraak heeft gehouden. Even later verschijnt Denzel met de bus en worden we verplicht om op te stappen. We proberen nog van onder het bezoek aan de wijnproeverij uit te geraken, maar dat zou willen zeggen dat niemand naar de wijnproeverij mag. We stappen dus met tegenzin op, want dit betekent dat we onze vrije namiddag moeten opgeven.

De wijnproeverij was zoals verwacht een dikke tegenvaller. Het domein produceerde niet eens zijn eigen druiven en Piet had voor iedereen (ook de kinderen) zes glazen wijn geregeld. Gelukkig vond Jinse dat niet al te erg, maar wij vonden dat hij voor de kinderen alvast iets anders had mogen voorzien.

En zo ging de dag weeral voorbij. Het bezoekje aan de wijnproeverij nam de hele middag in beslag (omdat we weeral gigantisch veel tijd verloren met het bestellen van de lunch).

's Avonds namen we de taxi naar een shopping center in de haven. De prijzen zijn hier echter zoals in Europa, dus veel hebben we hier niet gekocht :).