familievanuffelen.reismee.nl

Dag 3: Quilllan

Na een rit van 1200 km deden we deze ochtend onze koffers open en kwamen we tot de vaststelling dat we zelfs het Belgische weer hadden ingepakt. Dit wil zeggen: bewolkt, regen, koude wind en amper 15 graden. We zitten nochtans 1200 km ten zuiden van ons Belgenlandje.

Marktdag in Espéraza

Ondanks de dreigende wolken deze ochtend, zijn we toch naar het marktje in Espéraza gereden. Dit marktje is gekend om zijn typische hippies-sfeer. Wij onthouden vooral de weirdo's die met jonge katjes in hun handen over de straat wandelden en de authentieke indianen die in allerijl hun laptop en muziekinstallatie tegen de regen probeerden af te schermen.

We kochten uiteindelijk een stukje overheerlijke artisanale nougat en vielen bijna achterover van de prijs, maar het is wel heel lekker.

Dino museum

In de namiddag keerden we terug naar Espéraza om het dino museum een bezoekje te brengen. Vooral Joram was hier in zijn nopjes. De dame van de de receptie had ons gewaarschuwd dat er op het einde een mechanische Tyranosaurus Rex was en dat kleine kinderen hier wel bang van waren maar Jade vond het wel een 'leuk poppetje' terwijl ze haar vingertjes in haar oren stak tegen het gebrul van de T-Rex.

Terug naar de camping

Na het dino museum keerden we terug naar de camping en namen we een duik in het zwembad.

's Avonds speelden we een spelletje met de kinderen. Jinse verbaasde ons met Camelot Jr. De prinses en de ridder vallen nog geregeld van hun toren, maar ze lost de eerste puzzels al met groot gemak op.

Zodadelijk gaan we nog wat informatie inwinnen voor de wandelingen van deze week. Het weer gaat gelukkig wel verbeteren, met op dinsdag al veel zon en 28 graden.

PS: Jinse is trouwens al volledig genezen. De gps op mijn gsm heeft inderdaad snelheidscontrole ingebouwd, maar die in mijn auto gelukkig niet. Als ze ons tegenhouden dan tonen we gewoon die gps.

Zorro

Miaauwwwww