familievanuffelen.reismee.nl

Dag 7: Bugarach

Vanmorgen scheen het zonnetje toen we de kinderen wegbrachten naar de Club. Ze hadden er alle drie wel zin in.

Bugarach

Iets na 10u kwamen aan op Col de Linas, de startplaats van de wandeling naar de top van Bugarach. Volgens de legende zou de Ark des verbonds op deze berg gelegen hebben (volgens sommigen ligt hij er zelfs nog onder). Het is in ieder geval een plek waar je nog met gemak hedendaagse hippies kan terugvinden.

De tocht naar de top was zwaar, maar zeer de moeite. Het pad was niet overal even toegankelijk door de grote hoogteverschillen, losliggende keien of de begroeiing. De top zelf was spijtig genoeg gehuld in een dichte mist, dus een mooi uitzicht hadden we niet. Maar gelukkig hadden we onderweg wel al een aantal punten tegengekomen waar we even op adem konden (moesten) komen en konden genieten van de omgeving.

We kwamen er zelfs een verloren gelopen Tanzaniaan tegen die beweerde dat de Kilimanjaro in zijn land niks is in vergelijking met deze berg :) .

Tijdens onze afdaling kwamen we voor het eerst nog enkele dappere zielen tegen, maar we denken niet dat ze de top hebben bereikt. Nog geen uur later barstte er namelijk een onweer los en de regen zorgde voor gevaarlijke situaties (natte stenen + schoenen vol modder = geen goede combinatie).

Maar wij zaten toen (gelukkig) net in de auto. Door de vele wolken hebben we echter geen extra foto's kunnen nemen van de berg. Dat zal voor een volgende keer zijn :)

Nu zitten we nog even te wachten tot de kinderen terugkomen uit de club. We hebben zonet Joram al even zien passeren en hij had toch weeral enkele vriendjes gemaakt. Hopelijk hebben de meisjes het ook naar hun zin ...

Annelies

Weeral een actieve dag achter de rug. Wacht tot ik die Tanzaniaan eens tegenkom. Zal het hem dan zelf wel eens vragen :-D
Gelukkig waren jullie op tijd terug voor de regen. Hier ook af en toe een goeie bui. Vanavond ging ik eigenlijk naar een optreden aan het parkje van de mops maar das dus "in het water" gevallen. Vandaag nog even langs school geweest en heb een kapla-cadeau bij voor Joram (allleen voor in de vakantie natuurlijk, daarna moet het terug mee naar school).
Mochten de meisjes samen blijven in de opvang, of moesten ze elk apart? Hopelijk samen en hopelijk is het wat meegevallen !!!
Geniet daar nog van het weer en alle leuke dingen !!! Wanneer kwamen jullie weeral naar huis?

groetjes Gert en Annelies