familievanuffelen.reismee.nl

Dag 2: Playmobilland + vertrek

Dag 2 begon zoals de eerste geëindigd was: met een stralend zonnetje en heel veel playmobil.

De kids speelden na het ontbijt in het park nog wat de playmobil en we verkenden het park voor een laatste keer. Het was vandaag wel wat drukker dan gisteren in het park en na een laatste strooptocht bij de schelpen (met de bijhorende buit van zeepaarden, zeesterren, vissen, schelpen en zeehonden) hielden we het park voor bekeken. We aten nog een laatste keer in het park, breidde onze verzameling bekers nog wat uit en brachten een bezoekje aan de shop.

Joram wist al op voorhand wat hij wou, maar Jinse liet zich niet zo gemakkelijk overtuigen. Eerst wou ze het zwembad, daarna wou ze het barbiehuis (het sprookjeskasteel maar dat kostte dan weer veel te veel) en uiteindelijk koos ze dan toch voor het bio-huisje bij de boerderij.

Gepakt en gezakt liepen we naar de auto en laadden we alles in. In de verte dook met de eerste regenwolken ook een ander serieus probleem op. Bij het inrijden van de overdekte parking hadden we de controlestaaf geraakt die op 1m95 hoogte hing. We waren dus veel te hoog, maar dat vonden we toen geen probleem. Het uitrijden van de parking was echter andere koek: er moesten verschillende verdiepingen naar beneden gereden worden en de dakkoffer zou deze tocht nooit overleven.

Gelukkig is een oplossing nooit veraf ... als je een schroevendraaier bij de hand hebt. Er zat niks anders op dan de dakkoffer volledig uit te laden en te demonteren. Gelukkig kon alles in de koffer en terwijl David met de auto uit de parking reed, tjokte Annikki met de dakkoffer naar de overkant van de straat.

De tocht naar Löfer verliep vrij vlot, tot we voorbij München waren. Daar werden we getrakteerd op enkele files en verloren we ongeveer een uur. Dat maakte dat we een 45 minuten te laat aankwamen aan ons appartement. In plaats van Erika werden we opgewacht door een Oostenrijker die aan het einde van zijn houdbaarheidsdatum leek te zijn. Hij hoorde niet goed meer, sprak ook niet al te duidelijk en verstond enkel Duits.
De man was echter heel vriendelijk en kon op zijn oude dag nog het geduld opbrengen om twee Belgen die geen jota Duits verstaan wegwijs te maken in hun appartement.

Over de accomodatie kunnen we kort zijn: deze is fantastisch! Een hele verademing in vergelijking met het appartement van Klaus. Een supergrote living met eethoek en volledig uitgerustte keuken (ter grootte van een appartement bij Klaus, 3 ruime slaapkamers, een grote badkamer met douche en ligbad. Mindere puntjes waren er ook, maar die komen de volgende dagen nog aan bod :).