familievanuffelen.reismee.nl

Dag 4: de eerste uitstapjes

Vandaag voorspelden ze voor het eerst een droge dag. We maakten hier dan ook graag gebruik van om al enkele uitstapjes in de buurt te doen.

Eerst brachten we een bezoek aan de Lamprechtshöhle: de lokale versie van de grotten van Han. Ze is een pak minder indrukwekkend dan onze grotten, maar toch de moeite waard. Vooral de vele trappen in de grot maken het er een pittige tocht van (zeker als je Jade op je rug draagt).

Daarna trokken we naar de Seisenbergklamm. Deze klamm is zeker de moeite waard om een bezoekje te brengen. De onvoorstelbare kracht van het water dat door de klamm stroomt en het indrukwekkende pad van 600m langs de rotswand maakte enorm veel indruk.

Voor meer info kan je een kijkje nemen op www.erlebnisklamm.at

Na de klamm wachtte er ons nog een wandeling van 25 minuten om terug naar de auto te geraken (je kan maar in 1 richting door de klamm) en Joram en Jinse werden uitgeroepen tot wandelkampioenen van de dag. Wie had ooit gedacht dat Jinse de vele trappen in de grot en de wandeling van meer dan een uur (met bijhorende hoogteverschillen) zou aankunnen? Maar ze deed het vandaag zonder één keer gepakt te willen worden!
Jade was ook flink vandaag, maar viel bij de aanvang van de tocht terug naar de auto, toch in een welverdiende middagdut.

We sloten de dag af met een ijsje in de auto en reden moe, maar voldaan terug naar ons appartement.