familievanuffelen.reismee.nl

Dag 5: op stap met de dino's

Vandaag stond het Triassic Park op onze agenda.

Na een eindeloze tocht met de gondellift (foto's en films volgen) bereikten we de Steinplatte in Waidring. Blijkbaar waren de alpen vroeger een koraalrif en kan je de koraalfossielen terugvinden in bergen. Vanuit deze geschiedenis heeft men besloten om een themacentrum op te richten bovenop de Steinplatte. Je komt er eerst in een interactieve tentoonstelling terecht waar je veel info krijgt over het maritieme leven in de oertijd. Eens je door de tentoonstelling bent geweest kom je terecht in een kleine speeltuin waar de kinderen in een zandbak op zoek kunnen gaan naar een skelet of met een hamer en een beitel op fossielenjacht kunnen gaan in stenen (tegen de economisch verantwoorde vergoeding van 2 euro).

We gingen wat verder en kwamen op een metalen uitzichtplatform terecht waar we 70m boven de grond stonden en een fantastisch zicht hadden op de omgeving.
De rest van het park hebben we niet bezocht, want Jinse had vandaag een mindere dag en zeurde bij elke stap op een helling.
We zochten dan maar weer de speeltuin op en de kinderen speelden met zand en water.

Bij onze thuiskomst bleek dat we internet hadden, dus konden we beginnen met het posten van onze belevenissen. Aangezien het internet echter via een usb stick en het gsm-netwerk verloopt houden we de data-traffiek wel onder controle. We gaan dus nog geen foto's uploaden, want de kans bestaat dat we op het einde van onze vakantie nog een rekening gaan krijgen voor het gebruik van het internet.
Als we Erika ooit te zien krijgen zullen we het haar eens vragen ...

Vanavond gingen we eten in het restaurant Salzburger Hof. We zaten als enigen op het terras terwijl de kinderen in de speeltuin speelden, blijkbaar is het hier niet de gewoonte om rond 17u te gaan eten.

Morgen staat een bezoek aan Salsburg op het programma. Men voorspelt echter ook het einde van het mooie weer :(