familievanuffelen.reismee.nl

Dag 5: Kayakoy

Vandaag was Baris onze gids in Kayakoy. We leerden heel wat bij over de geschiedenis van het Ottomaanse Rijk en het verval van dit spookdorp.

In Kayakoy lag ook nog een geocache verstopt en we waren er nu wel op uit om er eindelijk eens eentje te vinden. Het probleem was echter dat deze aan de andere kant van Kayakoy lag. Nadat we terug aan het restaurant waren aangekomen trokken Joram en papa er samen op uit om de cache te zoeken.
Het werd een lastige beklimming, maar deze keer slaagden we er wel in om de verborgen schat te vinden.

Het geplande bezoekje aan het strand lieten we voor wat het was: met deze temperaturen is het veel aangenamer aan het zwembad dan in de open vlakte aan het strand (het is het nog steeds elke dag zo'n 35 graden).
In plaats daarvan brachten we een bezoek aan de graftombes in de rotsen ten zuiden van Fethiye. Ook hier ligt een schat verborgen, maar deze hebben we niet gevonden. Omdat de plek 's avonds veel hangjongeren aantrekt, ligt het bezaaid met glas van gebroken flesjes. Vooral dan in de gaten van de rotsen, waar ook de schat zou verborgen moeten zijn.

We lieten deze schat dan ook voor wat ze was en keerden naar het hotel terug.
Daar namen we nog een duik in het zwembad vooraleer we verkoeling zochten op onze kamer.

Morgen staat er een bezoek aan de markt in Fethiye op het programma. Woensdag gaan we naar de kloof of naar de modderbaden.

opa en oma

ginder te warm en hier niet warm genoeg
donderdag voorspellen ze weer wat zomers weer
gisteren taart gaan eten bij tante muus, hans werd 70 jaar
donderdag komen vera en herman en vrijdag gaan we naar kristin
als je naar de kloof gaat neem je jinse en jade misschien beter in je zij, want als je valt met hen op de rug , lig je er wel bovenop hé (allemaal doom-scenario's voor ik in slaap val)
amuseer jullie nog maar goed

kusjes

oma