familievanuffelen.reismee.nl

Dag 2: Falkirk

Op onze eerste dag in het Verenigd Koninkrijk stond een bezoek gepland aan Falkirk.

Dit Schots stadje heeft met de Kelpies en The Wheel 2 bijzondere attracties op haar grondgebied liggen.

De Kelpies kwamen als eerste aan de beurt. Deze 2 reusachtige metalen paardenhoofden staan in een groot park omringd met veel water. Het deed ons een beetje aan Nederland denken, met die typische geulen waarin je met kleine bootjes kan varen.
Het weer zat (een beetje) mee. Af en toe kwam de zon eens piepen en uit de dreigende wolken kwam slechts sporadisch een spatje water naar beneden.

Terwijl papa enkele caches ging zoeken, speelden de kinderen in het avonturenpark.

Na de Kelpies reden we verder naar The Wheel. Dit is een gigantische bootsluis waarbij boten met een speciale lift enkele tientallen meters hoger/lager worden afgezet. Heel mooi om eens te zien, maar omdat zowat alles in de omgeving betalend was, hebben de kinderen hier weinig meer kunnen doen.
Het was ook al vrij laat waardoor we zelfs niet meer moesten betalen om op de parking te rijden.

Daarna reden we verder naar ons huisje in Crieff. We vonden het vrij gemakkelijk en namen na een vermoeiende dag onze intrek.

Het weerbericht voor vandaag was hetzelfde zoals gisteren: dreigende wolken met af en toe een streepje zon, maar ook felle buien. Gelukkig zaten we telkens in de auto als het regende.

Links rijden gaat steeds beter, maar het is wel vermoeiend(er).