familievanuffelen.reismee.nl

Dag 3: Doune & Sterling

Vandaag stonden er 2 kastelen op het programma.

Het eerste kasteel was het kasteel van Doune. Dit kasteel is bekend omwille van verschillende films en series die hier opnames hebben gemaakt. De bekendste voor ons is Monty Python's Quest for The Holy Grail. Het kasteel bleek betrekkelijk klein te zijn, maar was goed voorzien van de nodige informatie. De kinderen vonden het in ieder geval enorm leuk (Jade liep zelfs voorop tijdens de verkenning van alle kamers).

In de namiddag brachten we een bezoek aan Stirling Castle. Eén van de mooiste kastelen van Schotland, maar naar ons mening toch minder indrukwekkend dan Doune Castle. Het kasteel was wel een pak groter, maar de informatie en tentoonstellingen waren minder interessant dan in Doune Castle.
Het weer was ook een paar keer spelbreker met enkele korte buien.

We keerden vroeger dan verwacht terug naar ons huisje en zochten gauw nog naar een supermarkt in de buurt. Dat bleek goed mee te vallen: er ligt een supermarkt letterlijk achter ons huisje.

Het weerbericht voor vandaag was: bewolkt en nat in de namiddag. Tegen de avond kwam de zon er nog eventjes door.

oma

hallo

leuk dat we je weer zo goed kunnen volgen

hier gaat alles zijn gewone gangetje
straks gaan we voor de eerste keer terug eten in de carrefour
mijn rechteroog blijft nog altijd gapen

morgen stuur ik toch eens een berichtje naar de dokter
papa zal foto's proberen bij te voegen in bijlage

zara heeft het 's avonds wat moeilijk om binnen te komen
de rest van de diertjes gedraagt zich goed

maak er een fijne dag van
oma en opa