familievanuffelen.reismee.nl

Dag 5: Aberfeldy

Vanochtend moesten we iets vroeger uit de veren, want we hadden een goed gevulde dag voor de boeg in Aberfeldy.

We gingen op uitstap naar het Red Deer Centre in Aberfeldy. In de namiddag stond een safaritocht naar de Highlands op het programma en in de voormiddag wilden we nog een bezoek brengen aan de Red Deer Barn en wilden we nog "Gold Panning" doen: goud en edelstenen zoeken in een emmertje zand.

Na een tochtje van ongeveer 45 minuten in de Schotse Highlands kwamen we op onze bestemming aan. Het bezoek aan de Red Deer Barn was leuk en informatief, alleen jammer dat de gids ons niet veel tijd gaf om alles te vertalen voor onze kinderen. Het hoogtepunt was het moment dat we de herten eten mochten geven. Gewillig aten de herten alle korrels uit onze handen. Alleen Jinse was een beetje te bang om de herten eten te geven.

Tijdens het gold panning deden we weer ons best om zoveel mogelijk edelstenen te vinden, maar de vele steentjes en zand maakten de opdracht er niet gemakkelijker op. We konden uiteindelijk onze zakjes toch mooi vullen met edelsteentjes en we hadden ons weeral een uurtje goed geamuseerd!

De Highland Jeep Safari viel uiteindelijk een beetje tegen. Eigenlijk reden we gewoon een berg op en leerden we ondertussen iets bij over de fauna en flora van de Highlands. Bovenop de berg hadden we wel een mooi uitzicht op de Highlands. Het doel was echter om wilde herten te spotten en hier zijn we toch (een beetje) in geslaagd. Met behulp van een telescoop konden we immers het achterste van een hert zien vanop zo'n 2km afstand. Een naderende regenbui luidde echter het einde van de Jeep Safari in. Op de terugweg spotten we nog een rode eekhoorn en daarmee kwam ook deze dag tot een einde.

Het weer vandaag was zoals de voorbije dagen: rond de twintig graden en bewolkt. Als de zon er door komt is het aangenaam warm, maar er valt geregeld een bui.

OMA

EDELSTEENTJES HEBBEN WE OOK EENS EEN KEER GEDAAN
WEET JE NOG ? IN DUITSLAND? SAMEN MET FRANS? CHRISTIANE? PIETER EN MAARTEN
IK ZIE DE FOTO NOG VOOR ME / ALLEMAAL MET EEN GELE HELM OP ONS HOOFD

geniet nog maar van het zonnetje ( als het wil schijnen tenminste)

groetjes

oma en opa