familievanuffelen.reismee.nl

Dag 8: Loch Ness

Vandaag brachten we een bezoek aan Drumnadrochit, een klein dorpje aan het meer van het Loch Ness en zowat het epicenter van het “Monster van Loch Ness”-mysterie.
In de voormiddag brachten we een bezoek aan de “Loch Ness” tentoonstelling: een soort museum met verschillende kamers waar in elke kamer een deel van het mysterie wordt ontkracht. Het is voor heel wat mensen duidelijk dat er helemaal geen monster in het meer zit en men kan dit zelfs (gedeeltelijk) wetenschappelijk bewijzen.
Maar dat is buiten Jade gerekend, want die heeft vandaag wel degelijk het monster van Loch Ness gezien.

In de namiddag brachten we een bezoek aan het Urquhart kasteel. De zoveelste kasteelruïne die je in Schotland kan tegenkomen, maar die we dankzij ons abonnement gratis konden bezoeken. Een leuk wist-je-datje: men heeft dit kasteel uiteindelijk zelf opgeblazen omdat het vrij gemakkelijk te veroveren was en men het beu was dat het steeds in de handen van de vijand viel.
David kende dit kasteel vooral uit de strips van Suske en Wiske en het Monster van Loch Ness. Het werd uiteindelijk toch een tof bezoek aan het kasteel met enkele mooie uitzichten op het Loch Ness. Vooral de regenbuien die in de verte over het meer trokken waren heel mooi om te zien.

Het weerbericht voor vandaag was bewolkt met kans op regen J