familievanuffelen.reismee.nl

Dag 11: Glencoe

Vandaag stond Glencoe op het programma. Deze vallei staat hoog aangeschreven bij vele wandelaars en we waren benieuwd naar de natuur.
Eigenlijk was het een beetje een tegenvaller. Bergen hebben we ondertussen wel al genoeg gezien en ook hier was men bezig met alle uitheemse bomen te kappen om deze te vervangen door inheemse exemplaren.

Voor alle duidelijkheid: na de tweede wereldoorlog heeft men enorm veel dennenbossen aangepland in de Schotse Highlands omdat er veel vraag naar hout was om alles terug opnieuw op te bouwen. Men heeft gekozen voor een Scandinavische boomsoort omdat deze snel groeit en snel gekapt kon worden.
Nu is men van gedacht veranderd en is men vele bossen aan het kappen en aan het vervangen door inheemse exemplaren.

We lieten Glencoe dan ook al snel voor wat het was en brachten dan maar een bezoek aan het Sealife center in Oban. Deze is minder groot dan onze eigen Sealife center in Blankenberge, maar de kinderen amuseerden zich in ieder geval beter dan in Glencoe.
Na een bezoek aan het aquarium en het voederen van de otter keerden we voor de laatste maal terug naar onze kamer in Oban.

Het weerbericht voor vandaag: regen met af en toe een opklaring.