familievanuffelen.reismee.nl

Frankfurt

Laat me al direct met de deur in huis vallen: de start van deze vakantie verloopt niet echt zoals gepland.

Na een vertraging van meer dan een uur op Schiphol hebben we onze aansluitende vlucht in Frankfurt gemist. Het kwam vermoedelijk op enkele minuten aan, maar omwille van een een vliegverbod na 22:00 was het vliegtuig net vertrokken toen wij er kwamen aangerend.

Daarna draaide de zoektocht naar de service balie van Lufthansa uit op een kleine nachtmerrie. Elke keer stonden we voor een gesloten deur en werden we verder richting de uitgang gestuurd. Na een ware calvarietocht vonden we toch nog een balie die open was en een medewerkster die ons kon helpen met het vinden van een hotel; geen sinecure voor een groep van 16 personen.

Nadat we met z'n allen kennis hadden gemaakt met de Duitse taxiservice (160 km/u? Geen probleem!) kwamen we om iets na middernacht aan in het hotel. De hele groep is onderverdeeld op kamers met 2 waarbij Joram met Cas op de kamer ligt en mama en papa met respectievelijk Jade en Jinse een kamer delen.

Nadat we met de groep op kosten van Lufthansa een rekening hadden geopend aan de bar, gingen we om iets na 1:00 's nachts stilaan richting onze kamer.
Tot overmaat van ramp is de airco in het hotel defekt en zijn de kamers bloedheet. De enige verfrissing die mogelijk is, komt via een raam dat op een kier open kan. Het lawaai en de beestjes zullen we er dan maar moeten bijnemen.

En nu wordt het vooral afwachten wat Lufthansa gaat doen. Onze volledige groep bestond uit 28 personen en het lijkt ons weinig waarschijnlijk dat de rest op tijd op het vliegtuig geraakt is. Hopelijk weten we snel meer.

Een zeldzaam lichtpuntje tot dusver is het besef dat we in groep zijn. Wat ongetwijfeld tot een hoop frustratie zou geleid hebben wordt nu met de nodige humor weggelachen. We amuseren ons nog en da's het belangrijkste.