familievanuffelen.reismee.nl

Frankfoert

Vandaag speelde de dag zich vooral af in de luchthaven (voor Erik en David) en in het hotel (voor de rest van de families).

Na een stevig ontbijt zakten Erik en David af naar de luchthaven in de hoop om de gemiste vlucht van gisteren te laten omboeken. Omstreeks 10:00 meldden ze zich bij de eerste balie aan, maar werden algauw doorgestuurd naar een tweede balie wat verder in de luchthaven (de eerste was enkel voor 1st class passagiers).

De tweede balie was vrij groot en was afgeschermd met een deur en een bewaker. Maar via die bewaker kregen we te horen dat we ons naar de terminals moesten begeven want de wachttijd liep aan deze balie al op tot 4u! Na nog een paar keer heen en weer gestuurd te worden bij de terminals belandden we uiteindelijk toch in de juiste wachtrij. Althans was dat toch de gedachte. Pas na 2u geduldig aanschuiven kregen we te horen dat men aan de terminals geen groepen kon herboeken. Hiervoor moesten we terug naar de tweede balie!

Het was ondertussen kort na de middag en de wachttijd aan die balie was al opgelopen tot 6u ... dat zag er niet goed uit. Bovendien deed de bewaker alsof zijn neus bloedde toen we hem erop wezen dat hij ons naar de verkeerde plaats had doorgestuurd. Maar de man was onverbiddelijk en we moesten plaatsnemen achteraan de wachtrij die al ontstaan was buiten het afgeschermde servicedesk gedeelte. Terwijl de rij achter ons steeds langer werd, werd ze voor ons amper korter. De meeste reizigers gaven er na een tijdje dan ook de brui aan waardoor we af en toe wel eens opschoven, maar het aantal mensen dat door de deur naar binnen werd gelaten was zeer gering.

Met de nodige volharding en de wetenschap dat we nergens anders terecht konden bereikten we na 2u eindelijk de deur naar het servicedesk gedeelte. We werden na het nodige gezucht door de bewaker uiteindelijk toch toegelaten en kregen een volgnummer mee: 3118. Op het moment dat we binnen kwamen was men bezig met nummer 3066. Verwachte wachttijd: 4u.

Ondertussen had men in het hotel meer geluk. De lokale pizzeria leverde aan hotel en wist nog verbazend lekkere pizza's te produceren.

Rond 18:00 was het uiteindelijk aan Erik en David om een poging te ondernemen om onze tickets te laten herboeken. NRV had ons een half uurtje eerder al laten weten dat men voor 5 personen voor de volgende dag een vlucht kon regelen, maar omdat er geen garanties waren dat de rest dan ook dezelfde dag zou arriveren opteerden we ervoor om hier niet op in te gaan.

Toen ze aan de servicedesk vernamen dat we met een groep van 16 personen waren, bleek plots dat zij ons ook niet konden verder helpen. Voor groepen van meer dan 8 personen moest men de backoffice inschakelen. Dus hadden we eigenlijk al de hele dag voor niks in de rij gestaan.
De moed zakte ons toen wel even in de schoenen. Morgen is er namelijk een staking in Frankfurt en vliegt er geen enkele vlucht van Lufthansa. Zelfs vandaag werden er al vluchten afgeschaft. De vroegste vlucht naar Johannesburg is pas op 28 juli, wat zou betekenen dat we minstens 5 dagen zouden verliezen van onze vakantie.

Uiteindelijk kwam er toch een (klein) mirakel uit de lucht gevallen: de hele groep kan morgen al vertrekken!

Er zitten wel enkele addertjes onder het gras, maar aangezien we geen andere keuze hebben nemen we deze er maar bij.

De planning gaat nu als volgt:

woe 27 juli 5:50 -> met de trein vanuit Frankfurt naar Zürich.
woe 27 juli 15:25 -> vanuit Zürich met het vliegtuig naar Dubai.
do 28 juli 4:10 -> vanuit Dubai met het vliegtuig naar Johannesburg
do 28 juli 11:00 -> aankomst in Johannesburg.

Dit wil wel zeggen dat we voorlopig de safaris naar het Krugerpark gaan missen, maar we hiervoor hebben we al geprotesteerd bij NRV.
Wordt ongetwijfeld vervolgd!

PS: de hele reis lijkt wel vervloekt. Bij het afhalen van de bagage bleek de koffer van Stef niet opgehaald te zijn. Toen ze later naar het hotel kwam, gaf ze per ongeluk haar hotelvoucher af aan de taxichauffeur waardoor ze dreigde zonder kamer te vallen in het hotel. Gelukkig had de taxi chauffeur ook niks aan die voucher waardoor hij even later nog eens passeerde om zijn voucher om te laten ruilen voor de juiste.
Ook de taxichauffeur van David kwam nog eens langs (tegen betaling weliswaar). En dat allemaal om David's gsm terug te brengen nadat die was achtergebleven in de taxi.