familievanuffelen.reismee.nl

Kruger Park

Vandaag begon eindelijk onze vakantie. We werden al om 6:00 opgehaald en naar het Krugerpark gebracht. Vandaar begon onze zoektocht naar de big five. Het was 's ochtends nog vrij fris, maar gelukkig kregen we een dekentje om ons een beetje te verwarmen. De tocht zelf duurde meer dan 6u en aan het einde van de rit zaten we halfweg het spotten van de big five.

De buffel en de olifant konden al van het lijstje worden geschrapt. En heel ver weg zagen we de silhouetten van 3 neushoorns op de flank van een heuvel, dus die tellen we als een halfje erbij = 2,5 op 5.

Verder kwamen we ook een hele hoop impala's, zebra's, giraffen, kudus, dikdiks en gnoes tegen. We konden ook nog enkele eenzame hyena's, lilaborstjes en een roedel wilde honden spotten. Vooral die laatsten zijn zeer zeldzaam, want er zouden er nog maar een 1500-tal in het hele park zitten (totale oppervlakte: 300 km op 55/65 km). Bij enkele waterpoelen zagen we (van ver) enkele nijlpaarden en krokodillen in het water liggen.

Tijdens de rit waren er wel enkele momenten dat we stilletjes wegdommelden onder de steeds warmer wordende zon. Maar van zodra de jeep begon af te remmen sprongen we terug wakker.

Toen we terugkwamen in het hotel gaven er nog enkele dansers een klein optreden. Het eten valt tot nu toe nog goed mee. Het is meestal in buffetvorm en met rijst of maïspap.

Morgen is het de eerste uitstap als voltallige groep.

We hebben hier maar heel af en toe een WiFi signaal waarbij het internet ook werkt. Dus foto's en andere verslagen houden we jullie zeker nog te goed. Bij de lodges is er meestal in de buurt van de receptie internet, maar dat werkt zo traag en onstabiel dat we hier weinig mee kunnen doen.