familievanuffelen.reismee.nl

Eswati

Vandaag stond er een trip op het programma naar Eswati (het voormalige Swaziland). Het eerste deel van de dag brachten we weer in de bus door. Het vertrek was om 8:00 's ochtends, dus we konden ons "uitslapen" vandaag.

De bustocht bracht ons weer door een deel van het Krugerpark en deze keer konden we een neushoorn van dichtbij spotten. Jammergenoeg zaten we achter glas, dus ik weet niet of de foto's goed gelukt zijn.

Verder kwamen we ook weer een bruine hyena tegen en een heleboel olifanten en impala's. Nog steeds geen leeuwen en jachtluipaarden gezien :(.

In Eswati bezochten we een traditioneel dorp waarin acteurs de herinnering aan vroeger levendig hielden. Daarna kregen we weer een zang- en dansvoorstelling te zien en mochten we aanschuiven voor een Afrikaans buffet (lekkere tomatensaus: tomaten + ajuin + currypoeder).

Na het buffet was het een lange busrit naar ons lodges waar we weeral zonder internet zitten. Het interieur van de lodge is wel prachtig en het is hier allemaal zeer verzorgd.

Er zitten hier momenteel wel muggen op de kamers, maar we zijn tot nu toe nog niet gestoken geweest. Morgen staat er weer een drukke dag op het programma met weeral een lange busrit.