familievanuffelen.reismee.nl

Terug naar Suid-Afrika

De ochtenden in Zuid-Afrika zijn vrij "fris" en dat is in Eswatini niet anders. De lodges waarin we hier overnachtten waren wel heel mooi, maar zoals op alle andere plekken was er geen WiFi bereik.

Gisterenavond kreeg men aan het kampvuur het gezelschap van een wrattenzwijn. We zaten hier namelijk in een wildpark waar geen gevaarlijke dieren in voorkomen. Maar wrattenzwijnen, impala's en gnoes lopen hier vrij rond.

Na het ontbijt vertrokken we richting een glasblazerij waar we enkele glazen souveniers konden kopen. Meer was er eigenlijk niet te doen, want het is zondag en dan werkt er niemand. Enkel de oven bleef branden omdat het veel te lang duurt om hem nadien terug op temperatuur te krijgen.

Na de glasblazerij reden we verder naar een kaarsenfabriek. Hier zat gelukkig wel iemand te demonstreren hoe men die kaarsen maakte en we kochten nog enkele souveniers op het aangrenzende marktje. En zo zat onze "drukke" dag van vandaag er alweer op. We klommen met z'n allen weer in de bus en reden terug over de grens richting Zuid-Afrika.

We kwamen rond 18:00 aan in onze lodges en kwamen al snel tot de vaststelling dat de WiFi het hier ook niet doet.