familievanuffelen.reismee.nl

4WD game drive en nijlpaardspotten

Vandaag belooft het één van de koudste dagen van de reis te worden, met een temperatuur van maximum 20° C. Maar we hebben er alvast goede hoop op dat we vandaag weer enkele dieren aan onze lijst van gespotte dieren kunnen toevoegen.

De eerste safari van vandaag leverde ons in ieder geval enkele mooie plaatjes op van enkele neushoorns. Deze kan dus definitief van onze lijst gehaald worden.

De andere twee (cheetah en leeuw) lieten zich echter niet zien vandaag. Dat zal dus voor een andere keer moeten zijn.

Na een snelle lunch gingen we bij St Lucia per boot nijlpaardenspotten. Doordat het dit jaar uitzonderlijk nat was in Zuid-Afrika staat het water hoger dan normaal in het meer. Hierdoor kunnen de meeste nijlpaarden en krokodillen zich gemakkelijk verstoppen in het riet, maar gelukkig waren er toch nog enkele nijlpaarden zo vriendelijk om zich in het meer te begeven. Het nijlpaard is bij deze dus ook gespot. Krokodillen waren er vandaag niet te zien.

En zo kwam er rond 17:00 een einde aan de dag. We stapten met z'n allen weer de bus op en reden terug naar de lodges. Ook vandaag was er nog steeds geen WiFi.

De dagen bestaan voorlopig uit zitten in een bus, in een jeep of op een boot. Echt actief zijn we nog niet geweest, maar hopelijk komt daar de komende dagen nog wel wat verandering in.