Graaff Reinet

Na de rustige dag van gisteren is het vandaag weer tijd voor een lange busrit: er staat bijna 600km op de planning. Omdat we om 15:30 een 4x4 tocht op de planning hebben staan, was er deze keer geen tijd voor lunch. We stopten dan maar onderweg bij een tankstation en kochten daar wat koekjes en chips. Gelukkig hadden we nog wat in voorraad liggen van de vorige dagen en lijkt de snoep heel hard op Westerse snoep.

Uiteindelijk kwamen we rond 14:00 al aan in de B&B waardoor we nog een uurtje konden gaan wandelen. We liepen de hoofdstraat van het dorpje eens op en af en waren getuige van een (blanke) bruiloft. Verder viel er niet teveel spannends te beleven in het dorpje.

De 4x4 tocht was - naar onze normen - niet al te spectaculair. Na een rit van iets meer dan een half uur kwamen we aan in Valley of Desolation (Verlaten Vallei), waar we vanop een uitkijkpunt enkele foto's konden nemen.

Het hele gebied deed ons denken aan Death Valley in Amerika, dus echt overdonderd waren we niet meer. Daarna reden we nog naar een andere plek in het park en kregen we een drankje terwijl we de zonsondergang konden zien. De verdere terugrit was een pak minder leuk. Omdat de zon onder was en we in open 4x4's reden, was het pokkekoud in de wagen. Er was ook nog een busje waar je eventueel in kon meerijden, maar de chauffeur reed blijkbaar zo slecht dat enkele reisgenoten aan het rondvragen waren of er iemand wou wisselen met hen.

Terug aangekomen in het hotel bestelden we dan maar een warme chocolademelk om op te warmen en keken we naar een rugbywedstrijd. Er was geen reden om naar onze hotelkamer te gaan, want blijkbaar stond de electriciteit voor enkele uren uit.

Als avondeten kregen we een braai geserveerd, met worst, kippensaté en Kudu-steak. En vooral dat laatste was heel lekker.

Na het avondeten was er gelukkig terug electriciteit op de kamer en speelden we nog enkele spelletjes. De WiFi was ook vrij stabiel en snel (**kuch**), waardoor we toch bijna 2Gb aan foto's konden uploaden.