familievanuffelen.reismee.nl

Township

Normaal stond er voor vandaag de walvistocht gepland, maar door een onstuimige zee gaat het jammergenoeg niet door. In plaats daarvan gaan we vandaag op bezoek in een Township vlakbij.
Onder begeleiding van een gids/inwoner krijgen we te zien hoe de mensen hier vooral proberen te overleven. Met houten huisjes en een absoluut minimum aan comfort proberen ze er hier het beste van te maken. We moeten toegeven: hoewel onze groep hier absoluut uit de toon valt hebben we ons geen enkel moment onveilig gevoeld. Dat komt omdat de inwoners weten dat de rondleidingen geld opbrengen voor de gemeenschap en dat we zo een klein beetje bijdragen aan een betere toekomst. We bezoeken het lokale schooltje en krijgen (en geven) een klein optreden van de kinderen.

Na het bezoek keren we nog even terug naar het strand, maar het de zee is nog steeds te ruw om te bevaren. Dus gaan we maar weer doen waar we ondertussen al supergoed in geworden zijn: uitgebreid lunchen.
Deze keer eens geen restaurant-keten maar een lokaal adresje waar we volgens Piet lekker kunnen eten. En dat is niet gelogen: het eten was er superlekker.
Na het middageten maken we nog even tijd voor een strandwandeling, want het ziet er niet naar uit dat we nog een andere activiteit zullen doen vandaag.